Wersja obowiązująca z dnia

Zespół ds. Finansów (F)

Do zadań Zespołu ds. Finansów należy w szczególności:

  1. prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych  oraz przepisami wewnętrznymi;
  2. opracowywanie projektu planu finansowego dla WMCNT i jego zmian w oparciu o  Wytyczne do projektu budżetu Województwa Warmińsko-Mazurskiego i projektu wieloletniej prognozy finansowej Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
  3. opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń i regulaminów dotyczących zadań Zespołu;
  4. prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej środków trwałych;
  5. ewidencja bilansowa majątku oraz uzgadnianie jego finansowania z ewidencją pozabilansową;
  6. weryfikacja stawek amortyzacyjnych;
  7. przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji oraz metodą potwierdzania sald w zakresie realizowanych zadań;
  8. opracowanie cząstkowych informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej;
  9. analiza, ocena i uzgadnianie danych budżetowych i sprawozdawczych;
  10. sporządzanie sprawozdań statystycznych: F-03 o stanie i ruchu środków trwałych;
  11. sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki;
  12. sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki;
  13. organizacja prac dotyczących badania bilansu jednostki samorządu terytorialnego wraz z obsługą biegłego rewidenta podczas badania sprawozdania finansowego jednostki;
  14. prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków w układzie klasyfikacji budżetowej;
  15. fakturowanie usług RSS, WMCNT, pozostałych usług oraz sprzedaży wraz z prowadzeniem ewidencji faktur oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z wykonawcami, dostawcami i usługodawcami;
  16. prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi, ZUS, z urzędami gmin oraz innymi urzędami;
  17. weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym dowodów księgowych;
  18. prowadzenie rozliczeń finansowych w zakresie rozrachunków publiczno-prawnych oraz regulowanie podatków i opłat;
  19. prowadzenie obsługi finansowej i bankowej WMCNT;
  20. sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej oraz w zakresie operacji finansowych;
  21. prowadzenie rozliczeń należności oraz ich windykacja;
  22. badanie dopuszczalności tytułów wykonawczych do egzekucji;
  23. prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych ewidencji związanych z prowadzoną egzekucją administracyjną;
  24. prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, odraczaniem lub rozkładaniem na raty należności;
  25. weryfikacja i zestawienie zbiorcze sprawozdań z dokonanych umorzeń należności oraz udzielonych ulg;
  26. prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT w zakresie wskazanym w uchwale Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie zasad rozliczania podatku od towarów i usług jednostek budżetowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
  27. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej ZFŚS;
  28. ewidencjonowanie wadiów oraz zabezpieczeń wykonania umów i rozliczanie na podstawie wniosków Biura Administracyjno-Organizacyjnego;
  29. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej projektów własnych WMCNT oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej;
  30. prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej zarządzanego mienia;
  31. prowadzenie ewidencji zaangażowania środków, weryfikacja zgodności wydatków z planem finansowym, kosztami, należnościami i zobowiązaniami WMCNT;
  32. kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym;
  33. rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz wyjazdów szkoleniowych;             
  34. kontrola zbiorczego Planu zamówień publicznych pod względem zgodności z planem finansowym WMCNT;
  35. uwzględnianie wyników audytów i kontroli zewnętrznych w zakresie jednostki;
  36. współdziałanie z administratorem systemu informatycznego oraz Inspektorem Ochrony Danych w zakresie prawidłowego administrowania zasobami zawierającymi dane osobowe przechowywanymi oraz przetwarzanymi  w systemie informatycznym WMCNT.