Wersja obowiązująca z dnia
Zespół ds. Finansów (F)
Do zadań Zespołu ds. Finansów należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą z 29 września 1994 r. o rachunkowości i ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz przepisami wewnętrznymi;
- opracowywanie projektu planu finansowego dla WMCNT i jego zmian w oparciu o Wytyczne do projektu budżetu Województwa Warmińsko-Mazurskiego i projektu wieloletniej prognozy finansowej Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
- opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń i regulaminów dotyczących zadań Zespołu;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej środków trwałych;
- ewidencja bilansowa majątku oraz uzgadnianie jego finansowania z ewidencją pozabilansową;
- weryfikacja stawek amortyzacyjnych;
- przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji oraz metodą potwierdzania sald w zakresie realizowanych zadań;
- opracowanie cząstkowych informacji opisowych dotyczących realizacji budżetu i kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej;
- analiza, ocena i uzgadnianie danych budżetowych i sprawozdawczych;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych: F-03 o stanie i ruchu środków trwałych;
- sporządzanie bilansu z wykonania budżetu jednostki;
- sporządzanie sprawozdania finansowego jednostki;
- organizacja prac dotyczących badania bilansu jednostki samorządu terytorialnego wraz z obsługą biegłego rewidenta podczas badania sprawozdania finansowego jednostki;
- prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków w układzie klasyfikacji budżetowej;
- fakturowanie usług RSS, WMCNT, pozostałych usług oraz sprzedaży wraz z prowadzeniem ewidencji faktur oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z wykonawcami, dostawcami i usługodawcami;
- prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi, ZUS, z urzędami gmin oraz innymi urzędami;
- weryfikacja pod względem formalno-rachunkowym dowodów księgowych;
- prowadzenie rozliczeń finansowych w zakresie rozrachunków publiczno-prawnych oraz regulowanie podatków i opłat;
- prowadzenie obsługi finansowej i bankowej WMCNT;
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, finansowej oraz w zakresie operacji finansowych;
- prowadzenie rozliczeń należności oraz ich windykacja;
- badanie dopuszczalności tytułów wykonawczych do egzekucji;
- prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i innych ewidencji związanych z prowadzoną egzekucją administracyjną;
- prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, odraczaniem lub rozkładaniem na raty należności;
- weryfikacja i zestawienie zbiorcze sprawozdań z dokonanych umorzeń należności oraz udzielonych ulg;
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT w zakresie wskazanym w uchwale Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie zasad rozliczania podatku od towarów i usług jednostek budżetowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej ZFŚS;
- ewidencjonowanie wadiów oraz zabezpieczeń wykonania umów i rozliczanie na podstawie wniosków Biura Administracyjno-Organizacyjnego;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej projektów własnych WMCNT oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej;
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej zarządzanego mienia;
- prowadzenie ewidencji zaangażowania środków, weryfikacja zgodności wydatków z planem finansowym, kosztami, należnościami i zobowiązaniami WMCNT;
- kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym;
- rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz wyjazdów szkoleniowych;
- kontrola zbiorczego Planu zamówień publicznych pod względem zgodności z planem finansowym WMCNT;
- uwzględnianie wyników audytów i kontroli zewnętrznych w zakresie jednostki;
- współdziałanie z administratorem systemu informatycznego oraz Inspektorem Ochrony Danych w zakresie prawidłowego administrowania zasobami zawierającymi dane osobowe przechowywanymi oraz przetwarzanymi w systemie informatycznym WMCNT.