Wersja obowiązująca z dnia
Biuro Wsparcia Użytkowników (U)
Do zadań Biura Wsparcia Użytkowników należy pomoc informatyczna merytorycznym stanowiskom pracy w zakresie obsługi sprzętu komputerowego oraz niestandardowego wykorzystania oprogramowania na rzecz WMCNT i jednostek obsługiwanych, w szczególności:
- realizacja zgłoszeń o awariach i nieprawidłowym działaniu sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania;
- instalacja i konfiguracja oprogramowania na stanowiskach pracy;
- realizacja napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych;
- konserwacja sprzętu teleinformatycznego;
- realizacja i wsparcie w obsłudze wideokonferencji, w tym teleinformatyczna obsługa zdalnych posiedzeń Zarządu Województwa;
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji sprzętu teleinformatycznego, licencji, oprogramowania (wraz z monitorowaniem określonych w umowach terminów gwarancji/dostępności itp.), akcesoriów komputerowych i pozostałego majątku za pomocą którego świadczona jest obsługa teleinformatyczna, będącego również w ewidencji UM;
- gospodarowanie zużytymi i przestarzałymi składnikami wyposażenia teleinformatycznego i oprogramowania;
- wdrażanie, utrzymywanie, modernizacja i administracja oprogramowaniem;
- prowadzenie dokumentacji technicznej serwerów, urządzeń i systemów teleinformatycznych administrowanych przez Biuro;
- realizacja wniosków o nadawanie uprawnień do zasobów teleinformatycznych;
- wdrażanie, utrzymywanie, modernizacja i administracja systemami teleinformatycznymi zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Teleinformatycznego;
- współuczestniczenie w opracowaniu koncepcji strategii rozwoju systemów teleinformatycznych oraz opracowywanie planów i koncepcji przedsięwzięć teleinformatycznych na podstawie strategii rozwoju systemów teleinformatycznych;
- organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi programów komputerowych dla pracowników użytkujących sprzęt informatyczny;
- wykonywanie zadań należących do Administratora Systemu, o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, tj.
- zapewnienie funkcjonowania systemów teleinformatycznych, w których są lub mają być przetwarzane informacje niejawne zgodnie z dokumentacją bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego;
- zapewnienie przestrzegania zasad i wymagań bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych, w których są lub mają być przetwarzane informacje niejawne;
- prowadzenie ewidencji sprzętu teleinformatycznego, przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych.